ŠKOLSKÁ LOGOPÉDIA

Milí rodičia. Ponúkame odbornú špeciálnopedagogickú a logopedickú starostlivosť,  poradenstvo, zamerané na rozvoj komunikačných kompetencií dieťaťa v súlade s jeho individuálnym tempom.


Špeciálnopedagogická  diagnostika a logopedická diagnostika úrovne reči  - Vyšetrenie zahŕňa anamnézu, logopedické a špeciálnopedagogické vyšetrenie, zostavenie plánu intervencie - terapie. Podľa potreby.                                                                                                                                                                         

Špeciálnopedagogická a logopedická intervencia - Individuálna logopedická intervencia 30 minút + následná konzultácia s rodičom                                                   

Konzultácie pre rodičov                                                                                                                                                                                                                               zdarma                                                                                                                                                                              

Možnosti objednania termínu poradenstva a konzultácie:

Mgr. Viera Zvonárová - štatutárny zástupca, špeciálny pedagóg, logopéd

Telefón: +421 944 303 001, telefonické objednanie je možné v dňoch PO-PIA v čase od 13.00 do 14.00 hod.

TERMÍN: na vyžiadanie 

E-mail: logopedia.centrum@gmail.com 

Adresa pracoviska: Lomonosovova 2797/6, 91708 Trnava

                       ŠPECIÁLNOPEDAGOGICKÉ PORADENSTVO

Komplexná starostlivosť o predškoláka a školáka podľa individuálnych potrieb

ZO ŠKÔLKY DO ŠKOLY - INTENZÍVNA LOGOPEDICKÁ A ŠPECIÁLNOPEDAGOGICKÁ PRÍPRAVA PREDŠKOLÁKA

Je  kurz určený predškolákom vo veku 5 -7 rokov.

Program je zameraný na všestrannú prípravu predškoláka špeciálnopedagogickú a logopedickú prípravu vrátane porúch výslovnosti.

Program sa zameriava na rozvoj predškolských zručností s dôrazom na individuálnu a intenzívnu prípravu a starostlivosť pre vstup do 1. ročníka, správnu výslovnosť, fonematický sluch, zrakové a sluchové vnímanie, grafomotoriku a prosociálne zručnosti, rozvoj vnímania a pamäti. Program je určený aj pre predškolákov pred nástupom do školy, s odloženou školskou dochádzkou, aj pre deti s poruchou vývinu jazyka a reči. Deti sa naučia reprodukovať príbeh rozprávky, porozumieť textu pomocou spoločného čítania, tým vnímajú a rozvíjajú senzorické vnímanie - sluchové a zrakové, sluchovú i zrakovú pamäť, slovnú zásobu, rozvíjanie gramatického citu, trénovanie naratívnych zručností a pred čitateľskú gramotnosť.

Tento program je ideálny pre predškolákov a pomáha im ľahšie zvládnuť prechod z materskej školy do základnej školy.

Ciele programu:
Začať školu s úsmevom :)

DĹŽKA: 1 x v týždni

TERMÍN: podľa vopred objednania. 

Prihlášky: SMS tel.: 0944/303001

Adresa pracoviska: Lomonosovova 2797/6, 91708 Trnava


ROZVOJ VERBÁLNEHO SPRÁVANIA U DETÍ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA V PREDŠKOLSKOM A ŠKOLSKOM VEKU - PAS.

Floortime (DIRFloortime®) je vývinový prístup založený na modeli DIR®, ktorý podporuje rozvoj jednotlivca prostredníctvom budovania vzťahov, hravej interakcie a emocionálneho zapojenia. Cieľom je rozvíjať schopnosti sebaregulácie, komunikácie, sociálneho riešenia problémov a komplexného, reflexívneho myslenia. Ide o vedecky podloženú metódu využívanú odborníkmi i rodičmi na podporu vývinu osôb všetkých vekových kategórií, najmä detí s poruchou autistického spektra.

ERGOTERAPIA - u detí je zameraná na podporu ich vývinu, samostatnosti a zapojenia do každodenných aktivít prostredníctvom hravých a zmysluplných činností. Cieľom je rozvíjať motorické, zmyslové, kognitívne a sociálne zručnosti, ktoré dieťa potrebuje pre úspešné fungovanie v rodine, škole a spoločnosti.

AAK - alternatívna a augmentatívna komunikácia

VOKS pre neverbálne deti s PAS a aj s mentálnym postihnutím. Nácvik metódy.

TERMÍN: podľa vopred objednania

Ak máte záujem o poradenstvo, podporu, intervenciu zavolajte na tel.: 0944/303001 alebo napíšte na e-mail: logopedia.centrum@gmail.com, kontaktné telefónne číslo a vašu časovú preferenciu.

Adresa pracoviska: Lomonosovova 2797/6, 91708 Trnava

ŠPECIÁLNO - PEDAGOGICKÁ INTERVENCIA Diagnostika špecifických porúch učenia. Individuálna terapia, následná konzultácia, poradenstvo s rodičom, pre žiakov s poruchami učenia - čítania a písania, s dg. špecifické poruchy učenia v čítaní a písaní.

Vstupná špeciálnopedagogická konzultácia a diagnostika zdarma.

TERMÍN: podľa vopred objednania

Ak máte záujem o poradenstvo, podporu, intervenciu zavolajte na tel.: 0944/303 001 alebo napíšte na e-mail: logopedia.centrum@gmail.com, kontaktné telefónne číslo a vašu časovú preferenciu.

Adresa pracoviska: Lomonosovova 2797/6, 91708 Trnava


Logopedické a špeciálnopedagogické krúžky vhodné pre predškolákov

Logopedické krúžky / detské individuálne a skupinové terapie sú veľmi obľúbené.

TRÉNING FONEMATICKÉHO UVEDOMOVANIA PODĽA EĽKONINA

Logopedický krúžok pre predškolákov poskytne pre dieťa fonematickú difereciáciu a fonematické uvedomovanie zároveň gramatickú správnosť vyjadrovania slov, porozumenie významov slov, viet a textov. Krúžkom rozvíjame u dieťaťa spôsobilosti pre neskoršie učenie sa čítať a písať. Krúžok je možné absolvovať individuálne a aj skupinovo.

DĹŽKA: 33 lekcií
TERMÍN: na vyžiadanie

Ciele programu:
Pripraviť predškoláka, školáka na čítanie a písanie

DĹŽKA: 33 lekcií, 1 x v týždni

TERMÍN: individuálne podľa objednania

Prihlášky: SMS tel.: 0944/303001

Adresa pracoviska: Lomonosovova 2797/6, 91708 Trnava

                                KUPREV pre predškolákov                                                                   KUPOZ       


Kuprev je primárne preventívny program pre deti predškolského veku, ktorý vypracovala klinická psychologička PhDr. Pavla Kuncová. Program rešpektuje špecifiká vývinového obdobia dieťaťa. Je hravý, u detí je veľmi obľúbený. Určený je deťom od 4. rokov do začiatku povinnej školskej dochádzky.

Program KUPREV je vhodný najmä pre:
• deti s odkladom povinnej školskej dochádzky,

deti s poruchami pozornosti a hyperaktivitou,

• deti s PAS,

• deti s VJP - vývinovou jazykovou poruchou,
• bilingválne deti,
• deti s  intelektom v hraničnom pásme,
• všetky deti, ktoré chcú rodičia pripraviť na vstup do školy bez ťažkostí.

Program KUPREV je zameraný na orientáciu dieťaťa vo svete a pomáha dieťaťu:
• upevniť si orientáciu vlastnej osoby, miesta a času,
• získať sociálnu a informačnú orientáciu,
• rozvíjať rečové schopnosti, 
•zažiť bezproblémový štart povinnej školskej dochádzky (deti, ktoré program absolvujú nemávajú adaptačné ťažkosti pri nástupe do školy),
• podnecovať zdravý vývin jeho osobnosti,
• bezproblémovo sa začleniť do ľudskej spoločnosti.

Kurz je zostavený pre dvojicu rodiča a dieťa, pozitívne sa  tento vzťah prehlbuje. Inštrukcie, potrebné materiály a rady dostávajú rodič s dieťaťom u nás v centre približne raz za mesiac (podľa individuálneho pracovného tempa dieťaťa). Rodičia sa v priebehu programu naučia, ako pracovať s dieťaťom v súvislosti tréningu budúcej školskej práce.

Kupoz je program vytvorený klinickou psychologičkou PhDr. Pavlou Kuncovou. Je určený pre deti s ADHD, pre deti pomalé, neurotické a dyslektické ( vhodné aj pre deti s hraničným intelektom ) vo veku 8 – 12 rokov. Tento program rozvíja zrakové a sluchové vnímanie, zrakovú a sluchovú pamäť, schopnosť koncentrácie pozornosti, vyjadrovacie schopnosti, logické myslenie, posilňuje sociálne a emotívne cítenie, vzťah medzi rodičom a dieťaťom.

Program KUPOZ umožňuje:

• zrýchlenie psychomotorického  tempa,
• ustálenie pozornostného výkonu,
• zlepšenie komunikácie medzi dieťaťom a rodičom,
•  stanovenie pravidelného pracovného režimu,
•  zlepšenie emocionálneho naladenia a zmena prístupu k práci,
• zážitok úspechu a zvýšenie vedomia vlastnej ceny u dieťaťa,
• odbúranie časového stresu, celkové zlepšenie školského výkonu.

Postupy terapie

V spolupráci s rodičom a dieťaťom. Rodič pracuje s dieťaťom denne 15 min. po dobu 15 týždňov.
V dohodnutom časovom intervale dochádza dieťa s rodičom k terapeutovi na kontrolu a zhodnotenie tréningu, na usmernenie rodiča v ďalších postupoch a na konzultáciu prípadných problémov. Pre úspešnosť programu je nevyhnutná podpora rodiča pracovať s dieťaťom každý deň.