Logopedické a špeciálnopedagogické krúžky vhodné pre predškolákov
PODRADENSTVO A OSVETA
na školský rok 2025/2026 pripravujeme (ešte nie je možné prihlasovať sa):
Rozprávkové ušká
Špeciálnopedagogický a logopedický krúžok pre rozvoj komunikačnej schopnosti pre predškolákov. Krúžok reprodukcie príbehov vypočutých, prečítaných rozprávok, riekaniek, hľadanie rozdielov.
Krúžok je určený pre predškolákov pred nástupom do školy, s odloženou školskou dochádzkou, aj pre deti s poruchou vývinu jazyka a reči. Deti sa naučia reprodukovať príbeh rozprávky, porozumieť textu pomocou spoločného čítania, tým vnímajú a rozvíjajú senzorické vnímanie - sluchové a zrakové, sluchovú i zrakovú pamäť, slovnú zásobu, rozvíjanie gramatického citu, trénovanie naratívnych zručností a pred čitateľskú gramotnosť.
Krúžok aktuálne pripravujeme.

Hipoterapia predstavuje špecifickú formu rehabilitácie, ktorá využíva terapeutický potenciál koňa v prospech jednotlivcov s rôznymi typmi zdravotného znevýhodnenia.
Hipoterapia sa javí ako efektívna podpora pri rozvoji a stimulácii komunikačných schopností u klientov so špeciálnymi potrebami. Využitie pohybu koňa, jeho rytmu a interakcie počas terapie môže pozitívne ovplyvniť verbálnu aj neverbálnu komunikáciu, pozornosť, zrakovú, motorickú koordináciu či vnímanie tela. Táto forma stimulácie sa ukazuje ako prospešná najmä u osôb s poruchami autistického spektra, mentálnym postihnutím alebo s poruchami pohybového aparátu.
Krúžok aktuálne pripravujeme.
Tréning fonematického uvedomovania podľa Eľkonina
Logopedický krúžok pre predškolákov poskytne pre dieťa fonematickú difereciáciu a fonematické uvedomovanie zároveň gramatickú správnosť vyjadrovania slov, porozumenie významov slov, viet a textov. Krúžkom rozvíjame u dieťaťa spôsobilosti pre neskoršie učenie sa čítať a písať.
Krúžok aktuálne pripravujeme.

KUPREV pre predškolákov KUPOZ

Na kurz máme certifikát
Kuprev je primárne preventívny program pre deti predškolského veku, ktorý vypracovala klinická psychologička PhDr. Pavla Kuncová. Program rešpektuje špecifiká vývinového obdobia dieťaťa. Je hravý, u detí je veľmi obľúbený. Určený je deťom od 4. rokov do začiatku povinnej školskej dochádzky.
Program KUPREV je vhodný najmä pre:
• deti s odkladom povinnej školskej dochádzky,
• deti s poruchami pozornosti a hyperaktivitou,
• deti s PAS,
• deti s VJP - vývinovou jazykovou poruchou,
• bilingválne deti,
• deti s intelektom v hraničnom pásme,
• všetky deti, ktoré chcú rodičia pripraviť na vstup do školy bez ťažkostí.
Program KUPREV je zameraný na orientáciu dieťaťa vo svete a pomáha dieťaťu:
• upevniť si orientáciu vlastnej osoby, miesta a času,
• získať sociálnu a informačnú orientáciu,
• rozvíjať rečové schopnosti,
•zažiť bezproblémový štart povinnej školskej dochádzky (deti, ktoré program absolvujú nemávajú adaptačné ťažkosti pri nástupe do školy),
• podnecovať zdravý vývin jeho osobnosti,
• bezproblémovo sa začleniť do ľudskej spoločnosti.
Kurz je zostavený pre dvojicu rodiča a dieťa, pozitívne sa tento vzťah prehlbuje. Inštrukcie, potrebné materiály a rady dostávajú rodič s dieťaťom u nás v centre približne raz za mesiac (podľa individuálneho pracovného tempa dieťaťa). Rodičia sa v priebehu programu naučia, ako pracovať s dieťaťom v súvislosti tréningu budúcej školskej práce.

Na kurz máme certifikát
Kuprev je program vytvorený klinickou psychologičkou PhDr. Pavlou Kuncovou. Je určený pre deti s ADHD, pre deti pomalé, neurotické a dyslektické ( vhodné aj pre deti s hraničným intelektom ) vo veku 8 – 12 rokov. Tento program rozvíja zrakové a sluchové vnímanie, zrakovú a sluchovú pamäť, schopnosť koncentrácie pozornosti, vyjadrovacie schopnosti, logické myslenie, posilňuje sociálne a emotívne cítenie, vzťah medzi rodičom a dieťaťom.
Program KUPOZ umožňuje:
•
zrýchlenie psychomotorického tempa,
•
ustálenie pozornostného výkonu,
•
zlepšenie komunikácie medzi dieťaťom a rodičom,
•
stanovenie pravidelného pracovného režimu,
•
zlepšenie emocionálneho naladenia a zmena prístupu k práci,
•
zážitok úspechu a zvýšenie vedomia vlastnej ceny u dieťaťa,
• odbúranie časového stresu, celkové zlepšenie školského výkonu.
Postupy terapie
V spolupráci s rodičom a dieťaťom. Rodič pracuje s dieťaťom denne 15 min. po dobu 15 týždňov.
V dohodnutom časovom intervale dochádza dieťa s rodičom k terapeutovi na kontrolu a zhodnotenie tréningu, na usmernenie rodiča v ďalších postupoch a na konzultáciu prípadných problémov. Pre úspešnosť programu je nevyhnutná podpora rodiča pracovať s dieťaťom každý deň.